BNI slipcursus

U bent hier

Het wordt steeds drukker op de weg. We willen allen steeds sneller van A naar B. Helaas zijn de weersomstandigheden niet steeds optimaal. Regen, sneeuw of ijzel kunnen de wegvastheid beïnvloeden. Vroeg of laat komen ook ervaren chauffeurs op de weg in moeilijke situaties terecht. Begrijpen wat er op zulke momenten kan gebeuren en de juiste reflexen leren om u eruit te redden, dat behoort tot het doel van deze ‘Slip & Grip incentive’ van een halve dag voor groepen. Deze aantrekkelijke en tegelijk nuttige training is een aantrekkelijke organisatieformule als incentive of teambuilding activiteit voor groepen. De nadruk ligt op praktische oefeningen op het grootste verkeersveiligheidsterrein van Vlaanderen. De training is modulair opgebouwd.

Er komen 3 modules aan bod:

1. Interactieve presentatie over Veilig & Preventief Rijden Tijdens een interactieve presentatie wordt ingegaan op diverse aspecten van Veilig & Preventief Rijden. We gaan dieper in op het begrip ‘snelheid’ en de gevolgen van ‘sneller rijden’ op onze verkeersveiligheid. Wat doen actieve rijhulpsystemen als ABS en ESP? We formuleren ook een gefundeerd antwoord op o.a. volgende vragen: ‘Hoe kunnen we ons vlotter verplaatsen zonder meer te verbruiken?’ en ‘Hoe halen we het maximale rendement uit de moderne technologie waarmee de huidige wagens zijn uitgerust?’ Deze presentatie duurt ca. 50 minuten.

2. SLIPTRAINING CAR CONTROL op de piste Moderne wagens zijn steeds vaker uitgerust met een ESP-systeem. Wat doet dit systeem precies? Aan de hand van de oefening ‘stuurreacties van de wagen in een bocht op een glad wegdek’ wordt de werking van dit rijhulpsysteem mooi ervaren. De voordelen worden duidelijk gemaakt. Maar de deelnemers leren ook wat het betekent als het systeem niet langer werkt. De doelstelling van deze oefening is de deelnemers aan den lijve te laten ervaren wat de invloed van de middelpuntvliedende kracht is, gecorreleerd aan de factor snelheid. Er wordt duidelijk gemaakt dat een preventieve houding, zoals het gas lossen vóór de bocht, een kettingreactie kan vermijden (in de praktijk betekent dit al heel snel een flinke slippartij, met alle mogelijke gevolgen van dien). Bovendien wordt men bijkomend geconfronteerd met het belang van de banden. Concreet ondervinden de deelnemers mogelijke voorwiel-, achterwiel- of vierwielslippen. Naast het preventieve aspect ervaart men ook het belang van de correcte kijktechniek (nl. de bocht door kijken; waar wil men uitkomen?). Uiteraard wordt ook een oplossing aangereikt indien de wagen in de problemen komt. Deze oefening is ook zeer zinvol omdat men ervaart dat gripverlies in een bocht eigenlijk een samenspel is van snelheid, stuurtechniek en de bediening van de pedalen. Men ondervindt dat een wagen nooit ‘zomaar’ slipt; de beslissende factor is en blijft de chauffeur, met of zonder ESP ....

3. SLIPTRAINING REMMEN IN NOODSITUATIES op de piste Alle moderne wagens zijn uitgerust met een ABS. Hoewel het systeem al méér dan 25 jaar bestaat, is het toch nog niet voor iedereen altijd even duidelijk wat er precies wel of net niet van dit systeem verwacht mag worden. Met behulp van volgende oefeningen krijgen de deelnemers een duidelijk beeld: - De remmethodes in noodsituaties met inbegrip van het principe van een noodstop op verschillende soorten wegdek: stroef & glad. - De invloed van de snelheid op de remafstand: visualisatie van de restsnelheid. - Remmen met ABS: voordelen. De doelstelling van de oefeningen is een inzicht te verwerven in het complexe gegeven van het remmen. Bijkomend ervaart men grote voordelen van ABS. - Remmen & ontwijken van een hindernis op een glad wegdek. Dankzij deze oefening ervaart men het belang van de correcte kijktechniek. Men leert het ABS op een andere manier te appreciëren, maar men wordt hoe dan ook geconfronteerd met de beperkingen (en het belang) van o.a. de banden.

 

1⁄2 DAG SLIP & GRIP TRAINING – PRAKTISCH 
Totale duur van de training: ca. 4 uur (voor- of namiddag). Het aanvangsuur wordt aangepast aan uw wensen.
Groepsgrootte: min. 6 tot max. 48 personen.
Catering: Elke training wordt ingeleid met een ontvangst van de deelnemers. Koffie, thee, frisdrank en versnaperingen (mini gebakjes) worden standaard voorzien. Tijdens het verloop van de training en bij de debriefing heeft iedereen opnieuw de mogelijkheid om iets te drinken.
Praktische oefeningen, wagens en instructeurs: alle praktische oefeningen uitgevoerd met de wagens van van het opleidingscentrum. Wij maken gebruik van nieuwe Golf 7 personenwagens.
De begeleiding van de praktische oefeningen gebeurt m.b.v. radiocommunicatie + ervaren instructeurs.
Budget: de totale prijs is afhankelijk van het aantal deelnemers en het organisatietijdstip.
Wij kunnen onkosten-deelfacturen opmaken per deelnemer. KMO-bedrijven kunnen betalen met de KMO-portefeuille (30 of 40 % korting).

9 personen namiddag tijdens de week = 125,00 EUR pp + btw 21% 
9 personen namiddag tijdens de weekend = 165,00 EUR pp + btw 21%

INSCHRIJVEN - KLIK HIER

Alternatieven

We weten dat het weer aan de kust niet altijd te voorspellen valt. Bij elke teambuilding activiteit bieden wij een waardig alternatief om uw dag perfect te laten verlopen.

Regen

Bij regenweer voorzien wij steeds een indoor activiteit, maar sommige activiteiten waar we toch nat worden kunnen ook leuk zijn bij lichte regen, dan voorzien wij douches.

Geen wind

Het hoeft niet steeds regen te zijn, een pachtige zonnige dag maar dan zonder wind kan bv bij zeilwagenrijden niet gunstig uitpakken. Dan voorzien wij een andere buitenactiviteit.